Friday, September 21, 2007

polarn o pyret igen

igår var vi på jakt efter helt jävla vanliga mysbyxor till A. alltså helt vanliga, inget krusidull eller utsvängt eller dylikt. en vanlig mysdress som vi hade när vi var små. med mudd. INGET utsvängt. ni förstår vad jag menar nu?

första anhalt var Kappahl, där fanns det absolut inget utan glitter eller volang till tjejer. vi hittade ett par mysbyxor med mudd nertill för pojkar (vilket iofs inte har någon betydelse) fast dom byxorna hade gylf?!. nah. Åhléns då? nej. velour i brunt eller ljusrosa med volang och tillhörande glitter. alltså, inget fel på tjejjiga kläder, men vafan, ungen ska ju kunna leka, springa och klättra utan att fastna med volangerna. H&M. nej. hittade en fin tröja med en robot som A pekar på och säger "Pappa" och pussar friskt. Lindex. eh? näe. brunt med rådjur och färgglada moln?
så, sista anhalt, polarn o pyret, och se, där fanns minsann ett par mysbyxor med mudd nertill utan volanger. inte så snygga och jättedyra, men fan så praktiska. köpte baskläder (i brunt, jag vet, men det var björnar på) och vinterhandskar till henne med. sockar med halksnuttar i två färger och sen gick jag hem 890 kronor fattigare.

http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=2561
http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=2562
http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=2252#

mysbyxorna fanns naturligtvis inte på bild på hemsidan. säkert förra årets modell. ;)

4 comments:

Anonymous said...

Jag har köpt jättemjuka mysbyxor i velour till Moa, på Lindex. Enkla enfärgade byxor utan tryck, volanger och glitter, men med mudd.

http://www.lindex.se/SE/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=111365&prodid=647940&parentid=0&color=647573&NewView=true

I butiken fanns dom i svart, brunt, hallonrött, ljusrosa & mörkblått. Men du kanske inte ville ha velour?

annazara said...

men! snygga. finns dock inte på lindex i södertälje :/ annars hade jag köpt minst ett par såna. dumt.

jag blir alltid lurad!!!! ;)

Anonymous said...

Tjejkläder utan rysch och rosa glitter säljer väl dåligt i syrien-tälje ;-(

Du får säga till om du vill att jag håller utkik efter några om jag går förbi Lindex igen?

annazara said...

ja tack. strl 86, gärna svarta och bruna. jättesnällt! jag kommer så sällan in till storstan längre.