Monday, September 24, 2007

första dagen på dagis

igår var alltså Amaltheas första dag på dagis. skarpt läge. K lämnade henne vid 0800 och jag hämtade upp henne 1400. allt hade gått bra enligt fröken Veronica. lillan hade sovit 1 timme lite drygt och ätit lunch. jag blev väldigt lättad när jag hörde det. A hade väldigt bråttom hem, hämtade skorna, jackan och utebyxorna. när vi väl kommit oss ut sa hon: mamma hämta pappa nu.

hjärtebarn.

eftermiddagen förlöpte i ett litet kaos. A var jättetrött och ville bara sitta i mitt knä och titta på tubbarna. jag försökte mig på att laga lite mat, men det var inte uppskattat. fröken åt smält tacoost, keso och ketchup till middag. korven och potatisbullarna petades fint åt sidan. (det var inte mitt förslag på blandning, nej).

älskade ungen somnade 2000. jag tittade på idol och blev lite småkär i den där blyga, han som ser ut som en häst. K fixade datorn och nojjade lite över sin pendlarsituation.

vattnet är avstängt på jobbet, vilket gör att kaffeautomaten inte fungerar. illa.

jag gillar inte korta shorts med tunnstrumpor under. det ser inte klokt ut. för guds skull, låt shortsen vila. och klackepumpsen med.

No comments: