Tuesday, July 10, 2007

merde.

när jag bodde i östersund på ringvägen 28 sa alltid Bosse merde när något inte kändes riktigt bra. han hade legat i France som främlingslegionär (heter det så?) och pratade således fin franska. merde.

jag undrar vad som hänt med pojkarna jag bodde med på ringvägen 28 egentligen? och alla jag umgicks med den terminen. Bo-Göran som läste nåt miljöekonomiskt program och var med i VG-klubben. han shoppade alla sina kläder på naturkompaniet och blev ofrivillig pappa till en liten tjej, Jemima. Bosse, främlingslegionären som dejtade Anna-Karin med träskorna. han var smått galen och sov med en kniv under kudden. en kväll när vi festat till rätt ordentligt så satte han sin lillfingerring på fel finger så hela handen svullnade upp. vi brukade lyssna på Joddla med Siv tillsammans. Kristoffer som jag sedemera blev tillsammans med och levde ihop med under nästan 4 år. vet att han bor kvar i Umeå, men inget mer. Tobias från Ås, den supersöta killen som jag var gruvligt förälskad i... men inte vågade satsa på. Veronica som bodde tillsammans med sin kille utanför stan i en liten 80-tals inredd lägenhet. O friends, were art thou now?

jaja. åter till jobbet. lido, mepi, bupi, prutti, skrutti.

No comments: