Sunday, July 22, 2007

jag har semester

första natten på semestern fick jag 40 graders feber, frossa, halsfluss och migrän. första tecknet på att jag är ledig är jag blir dödligt sjuk. efter en dag orkade jag inte vara sjuk längre. upp och hoppa. Amalthea orkar inte med en sjuk mamma; sjuka mammor är tråkiga.

har slappat hela första semesterveckan. har lite ångest över att det bara är tre veckor kvar tills jag börjar jobba igen. fem veckor tills Amalthea börjar på dagis. ja, jag har ångest för det med. jag har gått ner i tid till 75%. tänker jobba 0700-1400. K lämnar henne kl 0800. hon kommer alltså vara dagisunge sex timmar om dagen. för långa dagar för en liten knart? jag vet inte. vi får se hur det kommer fungera.

idag har vi lekt med Valentino i badparken. det var kuuuuuul. A sprang utför grässlänten hela tiden. i rosa foppatofflor. that's the shit numera. nu sover både A & K (den sistnämnda är sjuuuuk.).

snart är det kalas för Moa som fyller ett år. presentinköp i veckan. ingen ångest, jag har fått ett hett tips från en säker källa.

nu börjar ett amerikanskt drama med Bon Jovi. I like. ;)

4 comments:

Anonymous said...

allvarligt talat, inte går man utanför dörren i foppatofflor?

Anonymous said...

Jag förstår inte varför man kallar det foppatofflor. Är det fördi

a) han har tillverkat dom?
b) han kom på idéen?
c) han alltid har sånna på, även på isen?

;-)

annazara said...

drottningen: min unge älskar foppatofflorna hon fått av sina norrländska kusiner. fruktansvärt fula, men ack så älskade.

line: *ler*. tror det är han som kom på idén att sälja dom i Sverige.

Anonymous said...

jag har också ett par som jag fått av barnet. hur sköna som helst, men de är inneskor. inte går man ut i tofflor heller? du måste rädda ditt barn i tid ;)