Sunday, July 29, 2007

kalajs och tapetsering

igår var vi på Moas ettårskalas. vi körde naturligtvis vilse och hade glömt vägbeskrivningen hemma. Micke guidade oss lätt rätt via mobil. väl framme så vaknade A efter en skön sov i bilstolen. nyvaken och oäten så förberedde jag mig på gråt och förtvivlan, men se inte. hon visade stolt upp sin snygga klänning, tog en tubbe i varsin hand och promenerade iväg till de andra barnen. vi hade väldigt trevligt och A var i sitt esse. jag har aldrig sett henne uppskatta andra barn som hon gjorde igår. kul! hon fick dessutom en "godispåse" med diverse gott i bl.a. majskrokar som slukades pronto. idag har hon använt påsen som handväska. Moa fick många fina presenter; A hade köpt (eller var det hennes mamma?) en grön BRIO-bil i trä.

morgonen blev minst sagt stressig när Tomas och Elin dök upp vid 1015. trevligt med besök iaf. E är toppen med barn och A gillade henne skarpt. melon och buue (bulle) intogs tillsammans med två kannor kaffe. när besöket var över tog vi jean-pierre och åkte till svärmor. hon var lite deppig, men skulle gå på bio med äldsta dottern och se Simpsonsfilmen (hon hävdar att det är naket i den).

efter en timmes kamp om huruvida det är sovdags eller inte vann jag och A somnade. K tapetserar och jag latar mig. han jobbar helst solo.

snart bröllop. har bokat resa och hyrbil. killen på OKQ8 Grubbe förklarade att "vi ha int sånt där internet" när jag frågade varför man inte kunde boka bil hos dem online. enkelt. varför frågade jag? puckad nollåtta.

No comments: