Tuesday, April 17, 2007

vårdcentralen med A

idag har vi varit till VC med Amalthea. hon är jättesnorig och hostig. fast pigg ändå. som vanligt.
läkaren skrev ut mollipect, men det är visst slutsålt i hela Sverige och kommer inte in förrän i slutet av nästa vecka. läkarna på jobbet avråder mig från att ge henne det. tydligen innehåller det någon substans som inte är bra. fick husläkartips att smörja lite eukalyptusolja på pyjamasen istället. kommer ni ihåg den där blå glasburken med turkost lock som fanns hemma i medicinskåpet? det där som luktade som vicks blå? vart får man tag på det idag?

snart möte igen. timtals med möten. min hjärna är jättetrött. jag med. haft en vakennatt pga As snörvlande och smågråt.

måste ta tag i allt och försöka få någon ordning hemma. ser ut som hos lazarus.

3 comments:

Anonymous said...

hälsokosten eller apoteket?

annazara said...

kan inte hitta det där. vet du vad det heter?

Sanloko said...

Vem var Lazarus? Jag kan inte min bibel...Det måste vara en långsam tortyr att alltid lida av sömnbrist- jag ser verkligen fram emot det i september. Hoppas att A kryar på sig och du med!