Friday, April 13, 2007

en vända till på akuten

kom hem med morfintabletter och orden "men, du har ju rätt till att vara sjukskriven, ta vara på den". vänta nu, det löser ingenting för mig. jag har ont, mår dåligt och kan knappt lyfta mitt barn, men jag ska ta vanebildande morfin och ligga hemma i sängen? jag hatar sjukvården.

Amalthea sover hela nätterna nu! tack och lov. vilken skillnad. hon somnar iofs på mig medans jag sjunger, men sen slänger hon sig på sin pippi-kudde och bara sover och sover. :)

nej, nu är det dags för alvedon forte och lite frukost.

1 comment:

Sanloko said...

Meh! Kan du inte lägga dig och spärra utgången till sjukhuset så dom tar in dig och opererar bort dina snygga stenar? Hur vettigt är det att du ska gå runt som en skröppling hemma och inte kan göra någonting. Kräv att dom opererar dig NU.