Thursday, March 01, 2007

fixar inte

efter att jag fått lillan så fixar jag INTE att läsa om barnmisshandel, incest, våldtäkter, djurplågeri och annat. speciellt inte när det handlar om små barn eller djur.

tidigare kunde jag läsa artiklar i ämnet och reagera, bli förbannad, hata, skriva svar och annat. nu bara gråter jag. hela tiden. jag kan inte hejda mig. kan inte låta bli att tänka på att barn föds till vår värld, pyttesmå, helt oskyldiga och sen kommer det nån jävel som bryter fingrarna av dem, bryter benen på dem eller våldför sig på annat sätt. jag blir galen. i tankarna. jag blir så illamående att jag ibland måste gå och kräkas när jag läst något liknande. det behövs bara en rubrik.

2 comments:

Anonymous said...

Något som jag tycker är hur otäckt som helt är "baby shaken syndrome"-USCH, hur kan man? Får ont i magen när jag tänker på att det finns ett namn för att skaka sin lilla bebis så att den får bestående hjärnskador...

Anonymous said...

Jag är usel på att skriva kommentarer här men jag läser ändå med spänning om hur det går för er. Börjar det inte vara dax för en uppdatering? ;-) Hur går det med tänderna, håret och gången?

I har 1 tand (som hon bits med vid amning), några hårstrån som blivit _lite_ längre (om man kollar väldigt noga i fördelaktig ljussättning ;-)) och reser sig upp själv innan hon kastar sig åt valfritt oväntat håll.

//Monika