Monday, January 15, 2007

jul, nyår och livet




jul = magsjuka
nyår = hölö (utan magsjuka)

livet = ungefär som vanligt.

väntar på att A ska vakna. väcker henne senast kl 0900, annars är hon vaken till 2300 om kvällarna. hon måste sova emellanåt också. ont i rygg och nacke. senknutor. förhoppningsvis blir det vattengympa ikväll! måste bli någon slags aktivitet iaf.

var till BVC igår för vägning, mätning och 1-års kontroll (A blir 10-månader idag, men tydligen så blir det där kontrollerna gjorda tidigare ibland.). A väger för lite. som vanligt. 8320 gram till 74,6 centimetrar. fast jag oroar mig inte för det. hon är pigg och glad och mår toppen. däremot oroar jag mig för knärtljudet de hittade i hennes vänstra höft. vi har fått remiss till ortopeden i Huddinge. jag är rädd. man vill ju liksom att allt ska vara helt perfekt, inget får vara det minsta fel på VÅRT barn. älskade lilla unge.

annars så står hon upp, går runt möblerna och när hon glömmer bort sig står hon alldeles själv utan stöd! hon älskar sin pippidocka och sitt monster. vi äblbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbdbbbskar henne.

1 comment:

Anonymous said...

Jag såg bilder på A då hon tog stöd mot en bokhylla. Hade världens finurligaste blick också- mischief pågång. :-D