Friday, September 29, 2006

vaken igen


jag är vaken igen. sover illa, riktigt illa, om nätterna numera. Amalthea vaknar ofta och vill ligga väldigt nära mig. mysigt, javisst, det är inte det; men min rygg och resten av kroppen med för den delen gör ONT. humöret blir inte det bästa heller. jag är väldigt avundsjuk på K som har 80% av sängen mesta delen av tiden och som kan sova nästan hela nätter.

tid. jag behöver mera tid! jag får inte det hela att gå ihop på endast 24 timmar. vill träna. MÅSTE få börja träna. det går inte längre. min kropp skriker efter att få röra sig ordentligt. speciellt efter alla dessa nätter när jag ligger som en ostkrok. min hjärna behöver tid att slappna av och göra enkla saker som att dricka kaffe i lugn och ro och kanske läsa en bok. jag vet inte om den pallar det riktigt än men...

har hur mycket läxor som helst till onsdags engelskatillfälle. ibland tänker jag på det och funderar vem som ska göra allt det där? oftast slutar jag fundera väldigt fort och bara liksom låter det ligga.

svärmor har flyttat klart nu! tjoho. många resor till Hölö har det blivit, väldigt många. mycket bärande och släpande. (har dessutom haft lillan på magen så ryggen mår ännu sämre...) jag är trött. jävligt trött. men det är nog inget mot vad hon är... hennes sjukdom är bra nog mycket elakare än vad min fåniga rygg är. idag får A&S sitt efterlängtade hus. jag är väldigt glad för deras skull, men samtidigt lite avundsjuk. :) det får man vara, jag vet att de förstår vad jag menar. Hölö är en oas, en härligt mysig saccosäck, en kanelbulle helt enkelt. me love.

ska sluta gnälla nu. jag älskar mitt underbara skrattbarn! det gör egentligen inget att min rygg är jävligt trasig och att jag är så trött så huvudet liksom växer innifrån och värker konstant. hon skrattar en hel massa mitt barn! det gör det värt det liksom...

1 comment:

Sanloko said...

Att sova är lyx, även utan barn. I söndags sov vi till klockan ETT på eftermiddagen. Skyller på att M har feber och jag ligger och sympatidrar mig i sängen också. Hoppas att du får rätsida på ditt sovande och lilltjejens sovbehov också.