Monday, September 04, 2006

märkesbögsbebis

länge sedan jag skrev här nu. tiden räcker liksom inte alltid till. lillan kräver mer uppmärksamhet och man måste liksom vara lite påhittig för att hon ska vara nöjd med tillvaron.

det har hänt mycket sen sist, vi har budat på radhus (fast vi fick det inte), farmodern har sålt sitt hus till A&S, jag har gått ner ett kilo (YEAYYY) och massa annat. har dessutom köpt en vinteroverall till A på Polarn och Pyret. innan jag fick henne sa jag att jag aaaaaldrig skulle betala överpris på barnkläder bara för att de är snygga och fått bra recensioner i föräldratidningar. nähädu, för sån är ju inte jag. eller hur? 1000:- gick kalaset på, fast då fick hon ju en vintermössa och tussar med. tjoho. hon kommer vara en snygg märkesbögsbebis i vinter med sin röda po.p-overall och gröna Briovagn. har köpt en massa andra dyra kläder till henne med. men snyggast är hon i klänningen hon fick av S&M i doppresent. min föräldragrupp kommer få dåndimpen när de ser henne i den.

har fått tillbaka min mens nu också. monstermensen from hell. från att ha klarat mig med ett paket tamponger ett helt år måste jag nu använda minst två paket bindor varje månad. usch. till mensen kommer även en mensvärk som inte är av guds like. helvetisk smärta i ländryggen och framtill i magen. skit. nu förstår jag folk som är hemma från jobbet en gång i månaden.

Ks lillasyster ska gifta sig i slutet av oktober. det ska bli kul. först bröllop (fast det får inte vi vara med på), sen mottagningskaffe, och veckan efter åker vi färja till Åland(?) med alla bröllopsgästerna. prensenttips någon?

vi har varit riktigt överjävligt förkylda här hemma med. A har sovit jättedåligt och snarkat och snorklat hela nätterna. vaknat och gråtit. stackars liten. hon har sovit halvsittandes på en kudde några nätter. jag har haft halsont och massor med segt snor. K mår inte heller bra, men jag tror att det värsta för hans del är stressen... önskar så att jag kunde få honom att må bättre och stressa mindre. funderar på att åka iväg och sova borta några nätter så K får sova ut ordentligt. samtidigt vet jag att han inte vill att vi ska åka iväg från honom... svårt.

näe nu ska jag städa lite innan lilltjejen vaknar. jag tror hon är så pass pigg idag att vi kan gå ner och gunga lite. kanske ta en promenad i vagnen med. vi får se hur vädret ser ut.

förresten, grattis M&K till lilla Irma. :) jag har massor med bra råd, för nu är ju jag bebisexpert ;)

1 comment:

Sanloko said...

Oh så kul att läsa dina fylliga inlägg! Kul att klänningen blev en hit, kändes som något mamma AZ skulle gilla iaf. Mensvärk är aldrig välkommet, speciellt när man inte vill att den ska komma...