Friday, June 23, 2006

midsommar är över

tillbaka i södertälyeah. myggbiten och luggsliten. norrland är hemma.
lägenheten känns som ett fängelse helt plötsligt. trångt, litet och vaaaarmt. jag behöver lite frihet. typ sitta på en hustrapp om morgonen och dricka te. jag önskar mig en torkvinda. kommer ihåg hur kläderna som mamma hängde ut luktade när hon hämtade in dem på kvällarna... såna minnen vill jag att amalthea ska ha med. torktumlade kläder är iofs varma, men inte luktar de så där gott?

firade midsommar hos Ks mamma och systrar. trevligt som vanligt, fast jag hade nog hellre träffat lite vänner. midsommar är en sån där dag när man ska träffa kompisar, grilla och prata skit. förut drack man ju lite sprit också... prestationsångestdag.

hoppas på hedvigmingel på söndag och maritmingel på måndag. anna och jenniemingel blir väl framöver. ska träffa alla nya bebisarna också! massor med färska små kultingar. det svåra är väl att hitta på presenter. simone blev glad över döskallebodyn, men jag tror inte den passar sig till de andra...

kenneth and the knutters, I need you badly. ge mig en skiva med dom nu!

tvätta, tvätta, tvätta.

No comments: