Tuesday, February 26, 2008

inför flytt

packa. kasta. sortera. spara. komma överens. diskutera. fundera. ignorera. döda.

lägenheten ser ut som om en Lasaruz bodde här. jag nyser konstant. dammallergi är passande när man ska flytta. bilen skall besiktigas idag i Högdalen. jippie. tydligen så har öket en löstagbar krok som måste visas. vad underbart, jag vet inte ens vart den är. har aldrig sett den.

nu packa väskan och åka på badhuset! A ska glänsa i sin pippi-baddräkt och jag ska visst dricka kaffe säger hon. underbart. sen fixa lunch på nåt sätt, iväg till Högdalen och sen hem igen.

1 comment:

Anonymous said...

Jag har inte ens börjat packa men min lägenhet ser redan ut som hej kom och hjälp mig, endast en liten gång leder igenom hela lägenheten så man kommer in och ut... och då vill fastighetsskötaren komma och inspektera golv, väggar och tak inför min flytt... lycka till! Saker som tidigare fick plats på 63,5 kvm ryms just nu på 22,5 kvm... så fastighetsskötaren får hålla sig till tåls med sin viktiga inspektion.