Monday, February 18, 2008

dödsångest

är precis vad jag har nu. jag är dödligt (haha) rädd för att jag ska få en sjukdom (eller redan har, vem vet liksom?!) som tar livet av mig. aldrig tidigare har jag funderat på det här, inte ens när mamma blev diagnostiserad med leukemi eller när pappa fick sin dom. men nu, helt plötsligt, efter kollegans dotters hjärntumör, så är jag helt övertygad (nja, nästan iaf) att jag kommer dö inom kort. åååångest!

tänkbara sjukdomar idag:
cancer (har födelsemärken på huvudet som vuxit - det måste vara cancer)
hjärntumör
tumör bakom höger öga


galen? kanske, eller så är det bara stressen inför flytten? eller ska jag ringa och boka tid hos en doktor? *funderar lite till*

3 comments:

Anonymous said...

Inte galen, men stressad och trött *tror*...
Sälkramen

Anonymous said...

Efter all psykologiutbildning vågar jag påstå att det låter som om du har ångest, och att den med stor sannolikhet hör ihop med flytten och kanske även annat i ditt liv just nu. Så länge den inte förstör ditt vardagliga liv, så är det bara och vänta och se om det inte blir bättre när ni väl flyttat och saker och ting kommit i ordning. Har du dock fortfarande då dödsångest kanske det dock börjar bli en bra idé att fråga dr Phil vad han tror...

Anonymous said...

*skrattar* vill du bli min mentor? /annazara