Sunday, August 26, 2007

Helgens eskapader

fredag, jag fick penicillin igen. halsfluss. jättesjuk. försökte köpa en tröja på H&M, men det gick som vanligt fel, så jag blev tvungen att byta. på apoteket fanns inte mitt recept som läkaren lovat, blev ombedd att sitta ner och vänta. kön till sittplatserna var längre än kön till senaste pondustidningen på Ica Jätten. efter några minuter var det min tur igen. jag fick köpa mitt penicillin trots allt. svettades som en hund eftersom vädret envisas med att jävlas. iskallt om mornarna och svettigt som fan på dagarna. jag är tjock, jag går inte i linne eller kortarmat.

lördag. weda. nappflasktuttinköp. fotade barnet hos stjärnstudio på babyland. wow. fotografen tyckte A var svårflörtad. nej, min unge tycker inte att du är rolig om du har en tygboll på huvudet, snarare konstig. 59 kronor för en bild som vi får hämta ut om några veckor. impuls.

loppis i Nykvarn. galet. helt galet. massor med folk, galet folk. tanter med käpp överallt. i ett oövervakat ögonblick köper min älskade sambo en skitful tavla. sen köper han en gammal grammofonbyrå som han numera har som nattygsbord. herregud, nu är det slutgått på loppisar.

söndag. shopping på Obs! med Fia. husvisning i Mölnbo. sjukt mycket folk. t.o.m syntharmobben från storstan var där. voine. jättefint hus, underbart läge, väldigt mycket renovering av fasad, badrum, kök och annat. det skulle passat oss perfekt. egentligen. men vi har inte riktigt råd och tid med all den där renoveringen. dessutom kommer priset stiga rejält antar vi.

torekällberget där vi träffade Cassandra och hennes mamma. A gillar C. dom pipar varandra på naveln.

måndag. jobb igen. inte snygg. avbokar klipptiden.

1 comment:

Sanloko said...

Oh ett grammofonbord skulle jag också vilja ha. Din sambo gör ju värsta fynden. :-). Här är barnet fortfarande i magen, han lyssnar inte på oss.